課題
クールビズ(Cool Biz)とは電力の消費を最小限に抑えるために2005年に導入されたキャンペーンです。 クールビズ期間中は夏の気温により耐えられるように、サラリーマンはネクタイとジャケットの着用を免除されます。 その代わり、オフイスでは空調の設定温度を28℃にすることを目標としています。 年によって異なるものの、クールビズ期間は大抵5月から10月のどこかで実施されます。
答案
(A) 'cool biz' is a campaign (B) which was started (C) at 2005 year (D) for holding energy consumption to the minimum.
(E) when it is time to do (F) cool biz campaign, office (G) worker don't have to wear (H) his (I) jacket and (J) tie.
(K) instead, (L) the office aim to set the air conditioner to 28 degrees.
添削結果
(A) 'Cool biz' is a campaign (B) that was started (C) in 2005 (D) to reduce/minimise energy consumption.
(E) During (F) the Cool Biz campaign, office (G) workers don't have to wear (H) (I) jackets and (J) ties.
(K) Instead, (L) offices aim to set the air conditioner to 28 degrees.
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